מכבי צפת פותחת דלת

עפר גדנקן No Comments on מכבי צפת פותחת דלת

עשרות פניות טופלו במסגרת שירות 'דלת פתוחה' מבית מכבי בעיר צפת

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם כניסתו לתפקיד של סגן מנהל מרחב צפת חצור ר' מאיר גרוס, התקיימו יומיים של מיזם 'דלת פתוחה' המהווה הזדמנות עבור תושבי צפת חברי מכבי, לקבלת מענה וטיפול בפניות הציבור מעבר לשעות פעילות המשרד. במסגרת השירות טופלו עשרות פניות בפגישה אישית עם מנהלת מרחב צפת-חצור, הגב' א. מנחם, וסגן מנהלת המרחב, ר' מאיר גרוס.

מכבי מחוז הצפון משדרגת את מערך הטיפול בפניות הציבור ופותחת את הדלת עבור חברי מכבי בצפת בהפעלת השירות 'דלת פתוחה'. פעילות המיזם כללה שעות מענה אישי וקבלת קהל על ידי מנהלת מרחב צפת-חצור- הגב' איריס מנחם, וסגן מנהלת המרחב- הרב מאיר גרוס. עשרות חברי מכבי שהשתתפו בשעות קבלת הקהל במיזם 'דלת פתוחה' נהנו ממענה פרונטלי, קשוב ומקצועי על ידי צוות ניהול המרחב.

הפעילות התקיימה בשני מרכזי מכבי בעיר; במרכז הרפואי 'מאור חיים' ביום שלישי י"א באייר, במשך ארבע שעות רצופות, וכן במשך ארבע שעות נוספות במרכז הרפואי 'צפת' ביום רביעי י"ב באייר.

במסגרת השירות ניתן מענה לשאלות חברי מכבי שניצלו את ההזדמנות לקבל מענה היישר מהנהלת המרחב. בנוסף, טופלו הפניות הרבות באופן אישי על ידי הגורמים המנהליים, והוענק מידע רלוונטי נצרך לכל משתתף בנושאים הרלוונטיים לפנייתו.

ראש מחוז הצפון במכבי, גב' סטלה קריוף: "אני שמחה להוביל את המיזם פורץ הדרך של דלת פתוחה במחוז הצפון, שהחל בצפת יחד עם מנהלת המרחב גב' א. בן מנחם וסגנה שמונה לאחרונה ר' מאיר גרוס. עשרות פגישות התקיימו במרחב על מנת לחבר בין החברים למנהלי מכבי. אנו למדים ומתייעלים משיחות עם החברים לטובת המשך הובלתה של מכבי בסטנדרט הבריאות הגבוה בישראל".

סגן מנהלת מרחב צפת – חצור, ר' מאיר גרוס: "מכבי דוגלת בפיתוח ושדרוג מערכות קבלת הסיוע והטיפול בפניות הציבור, ודואגת להנגיש בכל עת את המידע הנצרך לחבריה. אני גאה במיזם 'דלת פתוחה' וכך נמשיך במיזמים נוספים להעניק יחד עם מנהלת המרחב הגב' א. מנחם, מענה אישי מקצועי ואכפתי לחברי מכבי בצפת שאמונים על קבלת השירות הטוב ביותר".

"מכבי היתה עבורי לעזר ברגעים הקשים, כיום אני רואה לעצמי זכות לעמוד מהצד השני ולתרום לקהילה".

מר ויקטור כהן עם סגן מנהלת מרחב צפת- חצור ר' מאיר גרוס

רגעים מרגשים במיוחד נצפו במרכז הרפואי מבית מכבי בצפת עם היכנסו של מר ויקטור כהן, בצעד חיוני ונמרץ אל שערי המרכז. לאחר שהחלים ממחלת הלוקמיה, הגיע מר כהן להודות לצוות מכבי על מערך התמיכה האינסופי שליווה אותו בתקופת מחלתו, על הקשיבות של אנשי הצוות והלב החם של כלל עובדי מכבי שריפדו את דרכו אל ההחלמה.

בראיון אישי מספר מר כהן על החשש המוכר, לצד החשיבות הרבה של בדיקות מקדימות כמצילות חיים, על מערך הסיוע שקיבל מצוות מכבי בתקופת ההתמודדות עם המחלה, ועל הרגע המרגש בו הפך ממקבל לנותן ופנה להעניק מעצמו לקהילה במתן ייעוץ, הכוונה והדרכה לעומדים בצמתי המחלה.

בדיקות מקדימות להצלת חיים

"החשש העמוק מדקירות ומזרקים, ליווה אותי מאז ומעולם", פותח ויקטור ברקע לסיפורו האישי, "הרופא שלי עודד אותי באופן מתמיד לערוך בדיקות ולוודא את שלומי, אך אני סירבתי בעקבות אותו פחד מיותר. לאחר כשנתיים בהן סבלתי מחולשה קיצונית ותחושה מתמדת של טרום התעלפות, הגיעה נקודת המפנה בה הבנתי כי הגיעה העת לערוך בדיקות דם. מיד עם הגיע התוצאות, רופא המשפחה המסור של מכבי, ד"ר שמעון דרמון, לא חיכה שאגיע אליו, אלא הגיע אלי הביתה בזמנו החופשי ובישר לי על התוצאות הקשות שהיו ברורות למדי. קיבלתי את הבשורה באופן קשה מאד וד"ר דרמון ישב אצלי במסירות, עודד אותי ונתן לי את הכוח להתחיל בסדרת הבדיקות והטיפולים בדרך להחלמה. כיום אני הוא זה שמעודד אנשים לערוך בדיקות מצילות חיים".

תמיכה אישית מקיפה

"הליך ההחלמה היה ארוך ולא קל. מה שהקל מעלי ונתן לי כוח ברגעי התמודדות הוא מערך התמיכה והסיוע שקיבלתי מצוות מכבי, הן בענייני בירוקרטיה והן באישורים לתרופות, טיפולים והתחייבויות. צוות המזכירות והאחיות בסניף מכבי בצפת היה קשוב ואכפתי כל כך והשיב על כל בקשה שהעליתי במסירות אמיתית. כאשר התעורר אצלי צורך דחוף, הייתי מתקשר ישירות לד"ר דרמון, שתמיד ענה בנעימות וסבלנות כביכול היה רופאי האישי. אני זוכר לטובה גם את האחות שהגיעה אלינו לביקורי בית לאחר הניתוח המסובך שעברתי, והעניקה הרגשה נפלאה כל כך, כביכול כלל מטופליה הם בני משפחתה. כשסיפור המחלה היה מאחורי בחסד ה', פניתי למנהלת המרחב, הגב' איריס בן מנחם, וכן לסגנה ר' מאיר גרוס, להודות באופן אישי על הטיפול המסור שליווה אותי על ידי כלל אנשי הצוות שתחת פיקודם.

עם כל יום שעובר, ובו אני פוגש עוד ועוד מתמודדים מכל רחבי הארץ, אני מודע עוד יותר לגודלו של מערך הסיוע המקיף לו זכיתי, ויודע כי מכבי מעניקה לחבריה את מעטפת התמיכה הכי רחבה, הכי אישית והכי אכפתית שיש!"

להשיב לעולם

"כיום אני פועל לסייע לחולים ולבני משפחותיהם במתן ייעוץ והכוונה, ובמקביל, מעודד את כל סובבי ללכת ולהציל את חייהם על ידי ביצוע בדיקות שעשויות להקל מאד על תהליכי הזיהוי והטיפול של כל מחלה שהיא, שלא תבוא. מרכיב נוסף שאני משתדל להכניס בכל ביקור שלי הוא חיוך, שמחה וצחוק. אדם שמתוודע למחלה המקננת בגופו מקבל מכת הלם ואין כבעל הניסיון בכדי להעיד כי השמחה והאמונה הן מנוף אדיר להליך ריפוי מיטבי. אני מודה למשפחה והחברים שתמכו בי לאורך כל הדרך, ושוב לצוות מכבי הנפלא שלימדו אותי איך לעזור מכל הלב, ולתת גם את הנשמה".

מנהלת מרחב צפת-חצור, הגב' איריס מנחם:

"כלל אנשי הצוות במכבי בכלל, ובמחוז הצפון ובצפת בפרט, פועלים אינטואיטיבית בשני מישורים; ראשית כל- מניעת מחלות וקידום בריאות, והערוץ המשלים- להיות נכונים להעניק שירות ברגעי האמת מתוך תפיסת החבר שמולנו כבן משפחה של ממש. מילות התודה של מר כהן מעניקות כוח להוסיף ולהגיש שירות שרואה את החבר עין בעין ומשלב בשלימות רפואה ולב".



0 תגובות